miércoles, 15 de junio de 2011

Asasinato no Consello Nacional (Diego Ameixeiras)

Ficha técnica
Título  Asasinato no Consello Nacional
Autor Diego Ameixeiras
Editorial Xerais

Nº de páginas 376
Premio Irmandade do Libro ao Mellor Libro do Ano 2010

Sinopsis
Un encarapuchado asasinou de tres disparos a Mario Dacosta, parlamentario do Bloque Nacionalista Galego, cando saía da reunión do Consello Nacional no que a executiva, co seu voceiro á cabeza, Óscar Quiroga, presentou a súa dimisión. Os feitos aconteceron pouco despois das seis da tarde, cando Dacosta se dispuña a arrincar o seu coche, estacionado no aparcadoiro do Hotel Congreso de Santiago de Compostela. Segundo fontes da Delegación do Goberno, o pistoleiro achegouse ao parlamentario e asestoulle tres tiros, fuxindo posteriormente nun vehículo Renault Clio. Un dos disparos impactoulle na cabeza, provocándolle a morte. Os servizos sanitarios trataron de reanimalo no lugar do crime, sen éxito, durante media hora. O presidente en funcións da Xunta de Galiza, Felipe Méndez Tarrío, cualificou o suceso de “atentado contra a democracia”. O vicepresidente Óscar Quiroga, amosouse “conmocionado” e afirmou que “Galiza saberá estar á altura das circunstancias” ante un asasinato “que enche de rabia a todos os demócratas, e especialmente aos nacionalistas galegos”. Fernando Xelmírez, secretario xeral UPG, partido integrado no Bloque e no que o parlamentario militaba dende 1982, amosouse conmocionado polo suceso e cualificou a Dacosta de “camarada insubstituible e extraordinario patriota galego”. Horas antes do crime, Óscar Quiroga anunciara a súa dimisión ao comezo do consello nacional da formación frontista, conclave no que tamén presentou a súa renuncia toda a executiva. Abríase así unha nova etapa despois da derrota sufrida nos comicios autonómicos do 1 de marzo, cuxos resultados devolveron a maioría absoluta ao Partido Popular en detrimento do bipartito formado por PSdG-PSOE e BNG. Alberto Cudeiro, un detective elegante con ínfulas taoístas, recibirá da dirección do BNG o encargo de investigar este crime, que o levará, tamén, a resolver un enigma relacionado coa guerra civil. 


Opinión
Me ha sorprendido gratamente Diego Ameixeiras. Quizá se deba a que tenía por hecho que lo único que se escribía en mi lengua nativa siempre eran cosas tristes y por eso hace años que dejé de leer en gallego.
Este libro me lo regaló mi marido con la excusa del día de la madre. Mi bebé más pequeño, con dos meses que tenía por mayo, no podía hacer ninguna manualidad para regalarme y su padre aprovechó la coyuntura sabiendo que me apasiona leer.
Me ha traído muy buenos recuerdos de mi época de estudiante en Santiago y aunque es una ciudad a la que regreso de vez en cuando, me ha gustado recorrerla a través del libro, que parecía devolver los olores, los ruídos y los silencios que impregnan la zona vieja de Santiago.


El libro comienza con el asesinato de Mario Dacosta, el que podría ser el nuevo dirigente del BNG. El partido decide contratar a un detective para hacerse cargo del asunto porque no confían mucho en la policía. Las investigaciones de este, aunque parece que al principio van desencaminadas, nos llevarán a una trama de venganza que se ha hecho esperar durante mucho tiempo y donde las tendencias políticas no son lo que parecen, porque todos parecen tener un pasado que vuelve para cobrarse lo que le pertenece.


Lo que aún no acabo de entender de la historia, es por qué camufla los nombres de personajes reales, como Anxo Quintana bajo otros ficticios, pero eso sí las iniciales  de los apellidos ficticios son las mismas de los reales; con lo que me he dedicado a jugar a averiguar cuales son los personajes reales.


En resumidas cuentas, el libro me ha gustado y es muy seguro que leeré algo más de este autor. Con él regreso a la lectura en gallego, que hace tiempo tenía muy dejada de lado.